Сьогодні Екологічна Альтернатива стала першою партією, що підписала Декларацію «Я ЗА ВЕЛО!», яку розробили активісти велоруху України. Вона передбачає 10 конкретних кроків для безпеки та зручності пересування містом на велосипеді.

1. Запровадити у складі виконавчої гілки міської влади посаду міського уповноваженого з велосипедного транспорту (“велосипедний офіцер”) та/ або сектор розвитку велосипедного транспорту із належними повноваженнями, та забезпечити відбір на цю посаду на конкурсних засадах особи, яка знається на темі велосипедного руху і буде дієвим координатором велосипедних проектів у міській владі та контактною особою для активістів і й громадських організацій;


2. Розробити та затвердити стратегічний документ з розвитку велотранспорту (“Велоконцепція”) та міську цільову програму розвитку велотранспорту, а у випадку, якщо такі документи вже існують, забезпечити їх імплементацію в передбачені терміни шляхом виділення місцевих бюджетних коштів або залучення додаткових державних, міжнародних тощоі;


3. Ініціювати і забезпечити створення й розвиток вело-пішохідних зон, зокрема появу нових вулиць та площ, вільних від автомобільного руху, періодичне або постійне перекриття центру міста та зелених зон від руху автомобілів, створення рекреаційних вело-пішохідних доріжок, та інші подібні заходи;


4. Забезпечити встановлення зручних та безпечнихстійок для зберігання велосипедів (велопарковки) біля міської ради, її управлінь, комунальних підприємств та інших комунальних закладів. У випадках, коли такі стійки вже існують, на прохання велосипедних активістів організувати їх обстеження, опитування користувачів, та, у разі потреби, провести їх оновлення, переміщення та/або розширення;


5. Ініціювати виділення не менше 5% коштів на будівництво велосипедної інфраструктури від передбачених у місцевому бюджеті ресурсів на будівництво, ремонт та утримання доріг. Також сприяти виділенню окремих коштів на популяризацію велосипеда як транспорта;


6. При реконструкції та капітальному ремонті вулиць забезпечити дотримання державних будівельних норм (ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»), відповідно до яких облаштування велосипедної інфраструктури є обов’язковим,  а також врахування державних технічних стандартів (ДСТУ 8906:2019 “Планування та проектування велосипедної інфраструктури. Загальні вимоги”) задля облаштування безпечної та комфортної веломережі;


7. Сприяти професійному навчанню та підвищенню кваліфікації працівників транспортних управлінь щодо планування, проектування та будівництва велосипедної інфраструктури;


8. Визначити безпеку руху і нульову смертність (Vision Zero) на дорогах як пріоритет своєї роботи, зокрема, не підвищувати швидкісні ліміти на вулицях, та підтримувати швидкість у населених пунктах 50 км/год, працювати над аналізом причин ДТП з тяжкими наслідками у місцях концентрації ДТП, сприяти встановленню камер автоматичної фіксації порушень ПДР;


9. Сприяти роботі з розробки Національної велосипедної стратегії з боку мого населеного пункту, зокрема через допомогу у зборі та аналізі даних, підготовці пропозицій, беручи участь у робочих групах;


10. При розробці проектів міської інфраструктури обов’язково враховувати затверджені стратегічні документи, що містять бачення та конкретні заходи щодо сфери міської мобільності, такі, наприклад, як Стратегія розвитку міста, Концепція інтегрованого розвитку, План сталої міської мобільності та ін.